Baru Saja Dua Bulan Melahirkan Anak, Wanita Tiba-tiba Melahirkan Seorang Lagi Anak

Agak pelik tapi benar, Baru Dua Bulan Lepas Melahirkan Anak, Wanita Ini Tiba-tiba Melahirkan Seorang Lagi Anak. Peliknya dua anak lahir dalam masa dua bulan. Kiranya bulan ni seorang anak, bulan depannya seorang lagi. sajagempak.com - Baru Saja 2 Bulan Melahirkan Anak, Wanita Tiba-tiba Melahirkan Seorang Lagi Anak

Tapi itu yang terjadi di Polewali, Indonesia apabila seorang wanita yang baru melahirkan anak dua bulan lalu tiba-tiba sakit perut sebelum melahirkan seorang lagi bayi.

Annisa, 25, melahirkan bayi lelaki ketika gerhana matahari penuh pada 9 Mac lalu di sebuah pusat perubatan di sini. Kemudian, pada 7 Mei tiba-tiba Annisa merasa sakit perut dan tak lama lepas tu dia lahirkan bayi perempuan pula. Selepas je lahir anak pertama. Annisa teruskan rutin harian yang ambil upah cuci pinggan dan menjual kuih sebab tak sangka ada lagi satu bayi dalam perutnya.

“Saya terpaksa bekerja keras untuk mencari wang kerana sudah diceraikan suami beberapa bulan sebelum saya melahirkan anak,” katanya.

sajagempak.com - Baru Saja 2 Bulan Melahirkan Anak, Wanita Tiba-tiba Melahirkan Seorang Lagi Anak

Menurutnya, anak keduanya dilahirkan di rumah dengan dibantu seorang bidan kampung kerana dia tidak sempat untuk ke hospital.

 

“Saya sangat terkejut kerana tidak sangka sekali lagi melahirkan anak dalam tempoh yang sangat singkat ini.

“Namun, saya tetap bersyukur dan berusaha untuk membesarkan anak-anak saya dengan sempurna,” jelasnya.

Sementara itu, seorang pakar di hospital Majene, Sulawesi Barat, Dr Zulfatma berkata, keadaan yang dialami Annisa adalah tidak mustahil, tetapi sangat jarang berlaku.

sajagempak.com - Baru Saja 2 Bulan Melahirkan Anak, Wanita Tiba-tiba Melahirkan Seorang Lagi Anak

 

“Kemungkinan Annisa mengandung anak kembar daripada dua telur yang membentuk dua janin dengan dua tali pusat dan dua selaput ketuban.

“Bayi pertama ini lahir tidak cukup bulan, tetapi bayi kedua tetap berada di dalam rahim dan dilahirkan apabila sampai tempohnya,” katanya.

Ada kemungkinan doktor yang sambut kelahiran anak pertama Annisa tak sedar masih ada seorang lagi bayi dalam rahimnya.

Semoga kedua-dua bayi berkenaan membesar dengan sihat. 

Facebook Comments