Marah Anak Didenda, Ibu Pelajar Tergamak ‘Denda’ Ustazah Merangkak Di Kelas

Guru ibarat lilin yang sanggup membakar diri, mengorbankan masa dan tenaga demi melihat kejayaan pelajarnya. Tanpa seorang guru, siapalah kita hari ini. Setuju? Perkongsian kali ini buat kami tergaman apabila maruah seorang guru dipijak-pijak bagai tiada erti.sajagempak.com - Marah Anak Didenda, Ibu Pelajar Tergamak ‘Denda’ Ustazah Merangkak Di Kelas

Rakaman video berdurasi 2 minit ini menimbulkan pelbagai respon orang ramai yang rata-ratanya terkejut dengan tindakan seorang ibu yang dilihat menyuruh seorang ustazah merangkak gara-gara anaknya didenda.

Cukup kurang ajar, sebagai parent awak telah menghancurkan hati semua guru diseluruh dunia. Haramkan setitik doa dan ilmu utk anakmu. Mana jabatan pendidikan malaysia, sila ambik tindakan buat insan bodoh ini.

sajagempak.com - Marah Anak Didenda, Ibu Pelajar Tergamak ‘Denda’ Ustazah Merangkak Di Kelas

Kalau awak sendiri rasa tersangat hebat sila ambik masa seminggu handle sahaja untuk handle kelas handle kerenah anak-anak murid.

Di dalam video tersebut, ibu tersebut dipercayai datang ke sekolah dan meminta ustazah itu merangkak mengelilingi kelas sambil disaksikan murid, sebagai hukuman kerana mendenda anaknya.

sajagempak.com - Marah Anak Didenda, Ibu Pelajar Tergamak ‘Denda’ Ustazah Merangkak Di Kelas

Menurutnya, anaknya trauma tidak mahu hadir ke sekolah gara-gara didenda oleh ustazah tersebut. Malah, dakwanya lagi anak itu cedera tidak dapat mengambil air wuduk kerana kesakitan.

sajagempak.com - Marah Anak Didenda, Ibu Pelajar Tergamak ‘Denda’ Ustazah Merangkak Di Kelas

Video itu menimbulkan amarah orang ramai yang merasakan perbuatan itu sangat biadap. Seorang guru tidak patut diperlakukan sedemikian walau ianya berpunca dari guru tersebut.

Video tersebut mengundang pelbagai reaksi daripada netizen yang kebanyakkannya tidak puas hati dan berang dengan tindakan ibu pelajar terbabit. Antara komen-komen netizen:

Semangat Jebat:
Semangat Jebat Kurang ajar betul dia buat guru mcm ni…biadab sungguh…suruh dia ajar anak dia sendiri lah kalau tak nak kena denda..adat lah mengajar…mesti ada denda..kalau marah pon x kan sampai suruh guru merangkak…hati binatang ni….maruah guru itu tinggi..darjat guru itu tinggi…mereka seperti ibu bapa kita juga…sampai hati lakukan guru sebegini…kenapa iblis sangat dalam hati tu…lakukan sebegini seperti org yang tak bertamadun…

Fiez Arefiz:
BODOH nya parent nie.. pihak sekolah lapor je ke polis..

Nur Afni:
blah la mak bapak camni…sikit2 hal pn nk kecoh nk denda cikgu bagai,ang manja kan la ank ang sgt,tgk nnt ank nk jadi aoa…wei ajaq sendri la ank ang

Shafiq Adam:
Sy dah tgk vdeo..Saya salute ank murid yg trut ikut serta ustazahnyaa. Anda semua ank murid yg hebat mlindungi bersama gurunye dari pd malu. Anda cuba juga utk mnjaga aib guru anda wlau x mampu pd ketika ini. Anda anak yg hebat. Tahniah ibu ayah yg melahirkan anak² ini.

Ain Damiya:
Kurang hajar betul.. mak nye dah biadap gini.. x mustahil anak akan ikut same biadap

VIDEO:

Cukup kurang ajar …sbg parent awak telah menghancurkan hati semua guru diseluruh dunia..Haramkan setitik doa dan ilmu utk ankmu….Mana jabatan pendidikan malaysia,sila ambk tindakn buat insan bodoh ini…Kalau awak sndiri rasa tersangat hebat sila ambk masa seminggu handle shj utk handle kelas handle kerenah ank2 murid..

Dikirim oleh Asmahadi As Ad-Dimasyiqi pada Senin, 24 Februari 2020

 

Sumber : Asmahadi

Facebook Comments